witam
mam takie pytanie.
dzisiaj zaczęły dobiegać do mnie niepokojące dźwięki z przodu zawieszenia... pojechałem na stację diagnostyczną i diagnosta stwierdził luz na przekładni.. ale do tego podczas skręcania kołami wydobywają się takie dziwne dźwięki - on twierdzi że w przekładni są jakieś łożyska, które można przesmarować i to pomoże.. spotkał się ktoś z takim problemem ?
może faktycznie być tak że po nasmarowaniu tam czegoś będzie oki ?
a wogóle ile taka przekładnia ?
z gory dzięki za pomoc
jest watek o regeneracji przekladni (sporo taniej niz nowa) ---> opcja szukaj.
przekladnia ma wlasny zapas smaru (nie uzupelnia sie go)
jesli slychac cos przy kreceniu kolami to byc moze chodzi mu o lozyska kol (te sie niestety tylko wymienia)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
ale do tego podczas skręcania kołami wydobywają się takie dziwne dźwięki - on twierdzi że w przekładni są jakieś łożyska, które można przesmarować i to pomoże
Może łożyska na górze kolumny McPersona? Odgłos to takie trzeszczenie. Tylko nie mam pojęcia czy je się smaruje. :roll:
No i to nie jest w przekładni.
własnietakie cos dziwnego slychac - wiesz auto kupilem w zeszlym tygodniu i teraz wychodzi... wymienilem koncowki drozkow i tuleje wchaczy i dzis to mnie zaniepokoilo. ale problem jest taki ze wlasnie diagnosta mówił ze tam jest jakie łozysko teflonowe, które mozna nasmarowac.. ale nie wiem o co mu chodzilo bo ciezko zrozumiec ich mowe techniczną... dzownilem do drugiego mechanika znajomego to powiedzial ze tam nie ma nic do smarowania jedynie drążek do wymiany .. i bądż tu człowieku mądry
odgłosy pojawiaja się przy skrecie kół oraz podczas jazdy po wybojach...
[ Dodano: Wto 22 Wrz, 09 19:39 ]
jeszce jedno pytanie - bo zuwa żyłem jakies drobne wycieki z przodu auta i nie wiem co to jest.. możliwe ze to ta maglownica leje ?
[ Dodano: Sro 23 Wrz, 09 08:03 ]
Zamieszczone przez rss
jest watek o regeneracji przekladni (sporo taniej niz nowa)
ewentualnie gdzie znajduje się zbiornik by sprawdzić stan puyny w ukladzie kierowniczym? bo nie bardzo się orientuje :? czy to ten koło zbiornika od spryskiwaczy ?
A płyn od pomagania sprawdzisz właśnie w tym zbiorniczku z zielonym dekielkiem. Dekiel jest jednocześnie miarką.
Jeśli jest dużo poniżej minimum to nie czekaj bo ją zatrzesz a co gorsza pompę trafi na amen.A z tego co ja wiem, to w maglownicy nie ma łożysk tylko tuleje pokryte teflonem.
W mojej poprzedniej fabii pękła taka tuleja z jednej strony maglownicy i przy każdym skręcie były trzaski jakby ktoś kości łamał.
[ Dodano: Sro 23 Wrz, 09 11:19 ]
A jeśli chodzi o łożyska kolumn(te na górze na których spiera się amortyzator)to one są nie smarowalne.Po prostu się je wymienia.Przy zużytych łożyskach kolumn słychać przy skręcie takie chrobotanie.
Ups! Taka strona nie istnieje. Bardzo nam przykro ale nie możemy znaleźć strony o podanym adresie. Być może została ona usunięta albo adres został błędnie wpisany. Zapraszamy na stronę główną centrumregeneracji.pl lub do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty. Posiadamy również wiele ciekawych artykułów na naszym blogu. Strona głównaOferta Centrum RegeneracjiBlog Naprawa elektroniki przemysłowej Zobacz
i u nich zrobie regeneracje ! obok nich jest warsztat, który mi wymontuje kolumne i potem zamontuje - operacja potrwa 2 dni i koszować będzie 250 monatż + 420 regeneracja !
oczywiscie daja rok gwarancji na robotę więc luzik !
Zamieszczone przez paulob1
z tego co ja wiem, to w maglownicy nie ma łożysk tylko tuleje pokryte teflonem.
cos takie własnie gośc wczoraj mowil ze mozna sprubowac sie do nich dostac i posmarowac.. ale czy to pomoze to tez nie dawal głowy a pewno by skasowali za to tez troche wiec wole juz dac do regeneracji i miec spokoj.. auto kupilem od gosci co od nowowsci czyli 98 roku smigał nim po krakowie... ja mieszkam w brzesku i tu nie mam takich dróg wiec mysle ze po regeneracji wytrzyma takie cos chwile czasu !! paulob1, dzieki ub:
lozysk przy kolumnie McPhersona sie nie smaruje - kosztuja grosze.
poziom plynu w ukl wspomagania sprawdzisz odkrecajac ta 'sraczkowatozielona' nakretke malego zbiornika pomiedzy zb. spryskiwacza a zb plynu chlodzacego
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
SpokoDJTOMEK, Ważne żeby nie ciekła i nie hałasowała.
Z tego co wiem to ten zakład w Cichawie też demontuje i zakłada po regeneracji i daje 1,5 roku gwarancji,ale to już Twój wybór gdzie Ci będzie lepiej/wygodniej.
paulob1, no tak ale ci z cichawej za całoś powiedzieli mi 1000 zł i auto musi zostac na 4-5 dni... tak mi gosc powiedział a w krk 2 dni i koszt 670 ... wiec to jest już nie mała różnica.. 8) no nic zobaczymy co dziś jeszcze wyjdzie .. ehh
DJTOMEK, byłem sam ciekaw i podjechałem do takiego mechesa blisko mojej pracy i dowiedziałem się tyle,że bierze w zależności od modelu i stopnia trudności demontażu i montażu około 250 zeta(ze zbieżnością elektroniczną) plus do tego to co wyjdzie w maglownicy,czyli jakieś 400-600 PLN i robi to w jeden dzień tzn dziś zawozisz i jutro odbierasz o tej samej porze.
Namiar masz tutaj.
paulob1, dzieki wielkie wiesz widze ze cenowo tak jak u tych z mojego linka.. zobaczymy - wczoraj byłem na innej stacji i diagnosta potwierdził że to przekładnia do remontu się nadaje.. jedyne co powiedział ze ci co mi 3 dni temu zbieznasc ustawiali to ch..e złodzieje bo skoro zauważyli luz to nie powinni tego robić a tak zrobili i skasowali ehh i weź tu bądź zdrowy.. no zobaczymy co tamci zrobią w poniedziałek auto zawoze i we wtroek odbieram więc napewno się tu podziele informacją co do ich jakości pracy !
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 09:08 ] paulob1, a jedno pytanie oni sa dobrzy? bo dzis sie dowiedziałem od kolegi z forum vwgolf ze tamci co ja ich znalazlem to porazka... więc dzis dzownilem do Bonar i na poniedzialek mam termin ! koszt tak jak mówisz i babka mówi ze nie maja zwrotów.. znasz ich ?
Robiłem u niego kilka rzeczy,między innymi znalazł to co pisałem,czyli co stukało w przekładni mojej byłej fabii(żaden inny meches nie mógł tego zlokalizować).Kumpel robił u niego planowanie głowicy w Brava-po wycieku płynu chłodzącego i już 3 lata jeździ,wsjo ok.Gość ma warsztat przy domu a jego córka prowadzi sklep motoryzacyjny(to pewnie z nią gadałeś).Wiesz,każdy sobie wyrabia opinię o danym mechesie indywidualnie,ale co do niego to akurat nie mam zastrzeżeń.Możesz walić śmiało :wink:
pawilos, wiesz co podczas jazdy i skrecajac dobiegaja takie dziweki jakby cos tam skrzypailo ... stojac w miejscu na wylaczonym silniku krecac w prawo i w wlewo tez to slychac.. ale najlepiej podjedz na stacje diagnostyczna i kolesie ci powiedzą co i jak.. bo tak jak wyzej pisza chłopaki nieraz moa to byc luzy na łożyskach stabilizatorow i wydaja podobne dzwieki
pawilos, jeśli chcesz wykluczyć usterkę łożysk kolumn McPhersona,to kręć kierą powoli a druga osoba niech trzyma dłonią sprężynę możliwie wysoko ile się da(żeby ręki nie skręciło).Jak wyczuje takie skoki sprężyny,tzn że się ona naciąga a łożysko przeskakuje,bo ma większy opór niż powinno(jest zatarte).
Jeśli to przekładnia,to ten sam manewr tylko przy drążku lewym i prawym.Tylko trzeba to umiejętnie zrobić,aby nie narobić krzywdy drugiej osobie.Najlepiej przy aucie stojącym na podłożu(nie podniesionym0 gdyż wtedy są większe opory i lepiej idzie to wyczuć.Jeśli przy powolnym kręceniu kierą czuć stuki na którymś drążku to na 99% przekładnia się "kosi" .Miałem dokładnie ten motyw w Fabii. DJTOMEK, napisałem Ci wiadomość na PW,może z moją pomocą będzie jeszcze taniej 8)
Witajcie panowie mam ten sam problem luz na przekładni i dźwięki czasem się wydobywają.
Dzisiaj mi to na 100% potwierdził że to przekładnia kierownicza ale wycieków nie mam. Z początku było podejrzenie że to ślimak na maglownicy ale dobrał się do kolumny kierowniczej i nie kręcą kierownicą pokazał mi te właśnie stuki które słychać po wjechaniu na tłuczeń.
Regeneracja to koszt ok 700zł oczywiście mając szczęście u mnie w mieście nikt tego nie robi i muszę się tłuc samochodem do Łodzi lub Warszawy.
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
zebyscie sie nie wpakowali tak jak ja, goraco polecam wybrac do regeneracji taki zaklad, ktory wam to wymontuje i zamontuje z powrotem. ja niestety poszedlem do warsztatu, gdzie wyjeli magiel, zawiozlem sam do regeneracji i przywiozlem potem do montazu. efekkt? po pol roku sie posypala. wina na 95% osoby ktora ja skladala z drazkami, ale oczywiscie nikt sie nie chcial sie przyznac do partactwa. cala sprawa sie dobrze skonczyla, ale kosztowala mnie duzo czasu i nerwow.
paulob1, dzis zrobilem w tym warsztacie ktory mi poleciles - pelen profesjonalizm ! auto odstawilem o 8 o 15 bylo do odbioru ! pelna regeneracja do tego wymienili mi drązek jeden cały .. koszt rocota plus regeneracja plus drazek plus olej wyszlo 890 zł ! przekladnia była ponoc konkretnie juz wyrąbana więc stad większa cena.. jak narazie 100 km za mna i jest cicho serdecznie polecam warsztac Bonar w Krakowie
dzieki paulob1,
ja mama przejechane 320k km i okazalo sie ze mama luzy na przekladni ... ale mama takie pytanko ... czy oplaca sie regenerowac ... ?? czy lepiej kupic nowa ... ??
Komentarz